Reichssport Wettkampf Wien 1939 trophy good?

Joined
Feb 27, 2024
Messages
2
Thanks Received
1
Hallo

I got this cup. Do you think it's a good one?

Habe diesen Pokal bekommen was meint ihr ist der gut ?
Schöne Grüße
Mike

You don't have permission to view attachments.
You don't have permission to view attachments.
You don't have permission to view attachments.
You don't have permission to view attachments.
 

Attachments

    You don't have permission to view attachments.
Hi there,

this is one of those items where it is virtually impossible to say whether it is existed during the TR in that configuration. It could be a piece from that period that was engraved post-war but it could equally be a piece that was actually presented in 1939 and had that engraving at the time.

Is it made of silver? A hallmark might at least show that it is pre-1945 but even with one it would be difficult, I would think, to establish whether the engraving is as old. Sorry I can't help more.
 
Hallo,

Dies ist eines dieser Elemente, bei denen es praktisch unmöglich ist zu sagen, ob es während der TR in dieser Konfiguration existierte. Es könnte sich um ein Stück aus dieser Zeit handeln, das nach dem Krieg graviert wurde, aber es könnte sich auch um ein Stück handeln, das tatsächlich 1939 präsentiert wurde und damals diese Gravur trug.

Ist es aus Silber? Eine Punze könnte zumindest zeigen, dass es vor 1945 stammt, aber selbst mit einer solchen wäre es meiner Meinung nach schwierig festzustellen, ob die Gravur genauso alt ist. Tut mir leid, dass ich nicht mehr helfen kann.
Hallo

Nein kein Silber auch keine Punze ....trotzdem danke

Grüße
 
Back
Top